Ameliyatsız Makat Çatlağı Tedavisi

Makat Çatlağı Nasıl Tedavi Edilir?

Makat çatlağı yani anal fissür makat bölgesinde ortaya çıkan hastalıklardan en ağrılı olanlarından birisidir. Bu nedenle sorunu yaşayanlar çok geçmeden doktora giderek çözüm aramaktadır. Yapısal olarak bakıldığında fissür makat derisinde olan bir yaradır.

Fissür Yara/Yırtık Olmasına Karşın Neden Kendiğilinen İyileşmez?

Vücudumuzda ortaya çıkan yara ve kesikler genel olarak süreç içerisinde kendiliğinden iyileşmektedir. Bölgesine göre iyileşme sürecinde farklılıklar görülebilir. Örneğin sürekli kullanılan bir bölgedeki yara daha geç iyileşir. Fissürün kendi kendine iyileşmeme sebebindeki mantıkta aynıdır. Yırtık makat derisindedir. Ve makat kasları dışkılama yapılabilmesi için sürekli olarak kasılır. Bu kasılma yaranın iyileşmesine engel olmaktadır. Bu nedenle yaranın iyileşmesi için doktor müdahalesine ihtiyaç duyulmaktadır.

Akut ve Kronik Fissür

Hastalığın tedavisi akut ve kronik fissür için farklılık göstermektedir. Akut dönem yani ilk iki haftalık dönemde sorunun ilaçla tedavisi denenir. Kronikleşen vakıalarda ise ameliyatsız bir teknik olan botoks tedavisi uygulanır. İlaç tedavisi akut dönemde olsa bile bazen işe yaramayabilir. Ancak botoks tedavisinde başarı oranı oldukça yüksektir.

İlaçla Makat Çatlağı Tedavisi

Makat çatlağı tedavisinde rectogesic, rectoderm, bitkisel içerikli anuflex merhem öne çıkmaktadır. Bahsedilen ürünler akut dönemde olan fissürlerin tedavisinde kullanılmaktadır. Ancak her vakıa da ilaç tedavisi işe yaramayabilir.

Rectogesic ve Rectoderm

Rectogesic ve rectoderm içeriğinde nitrogliserin bulunan makat çatlağı kremleridir. Her iki ürünün içeriğinde de %0,4 oranında nitrogliserin bulunmaktadır. Nitrogliserin tedavi olmasına rağmen ciddi boyutlu yan etkileri olan bir etken maddedir. Yaygın olarak baş ağrısı, baş dönmesi ve mide bulantısı yan etkileri görülmektedir. İlaç tedavisi deneyecek hastaların bu yan etkileri göz önünde bulundurması gerekmektedir.

Kremler içeriği sayesinde makat bölgesindeki kasları gevşetir. Bu sayede yaranın iyileşmesini engelleyen kas kasılmaları ortadan kalkmış olur. ve yaranın iyileşmesi için uygun ortam oluşur.

Anuflex Merhem

Anuflez merhem içeriğinde nitrogliserin bulunan kimyasal ürünlerin sağladığı etkiyi bitkisel yollarla sağlayan bir üründür. İçeriğinde bulunan etken maddelerin bitkisel olması sayesinde herhangi bir yan etkiye neden olmaksızın makat kaslarının gevşemesini sağlar. Ayrıca içeriğinde bulunan bitkisel özler sayesinde yaranın iyileşmesinde de katkı sağlar.

Kremlerle tedaviden sonuç alınamayan durumlarda botoks tedavisi önerilir.

Botoksla Makat Çatlağı Tedavisi

Makat çatlağı sorunu botoks tedavisi geliştirilmeden önce açık ve kapalı ameliyat olmak üzere 2 şekilde tedavi ediliyordu. Ameliyatta amaç kasılarak yaranın iyileşmesini engelleyen kasın kesilerek çıkarılmasıdır. Makat bölgesinde yapılacak kesilerin gaz ve dışkı kaçırma riskine neden olmasından dolayı tavsiye edilen bir yöntem değildir.

Tıp alanında ortaya çıkan gelişmeler sayesinde makat çatlağı sorunu ameliyata gerek kalmaksızın botoks enjeksiyonu ile yapılmaktadır. Yaranın iyileşmesini engelleyen kasa botoks enjekte edilir. Bu sayede kas geçici olarak devre dışı bırakılmış olur. Kasın kasılmasının engellenmesi ile yara süreç içerisinde kendiliğinden iyileşir. Tedavi iğne olmak kadar kolay ve kısa sürede gerçekleştirilebilir. Aşağıda yer alan video da tedavinin nasıl yapıldığını görebilirsiniz.

Makat Çatlağı Ameliyatı: Çok fazla önermediğimiz bu yöntem iki şekilde (Kapalı / Açık) teknik şeklinde uygulanmakta olup, ameliyat olmanız gerekirse mutlaka kapalı teknik tercih edin. Şunu unutmayın makat çatlağı ameliyatı sonrası gaz kaçırma, dışkı kaçırma gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir.

Makat Çatlağı Tedavi Ücretleri Ne Kadar?
Ameliyatsız yöntem olan Botoks yada kapalı anal fissür ameliyatı seçebilirsiniz. İkisi arasında sadece 300-400 TL ücret farkı bulunmaktadır. https://www.ideaklinik.com/anal-fissur-makat-catlagi-nedir.html

1. Hocam makatta boncuk gibi küçük bir şişlik vardı birkaç gündür bugün kanama yaptı ne yapmalıyım ?
    Bir proktoloji uzmanına başvurmanızda fayda var. Randevu almak için iletişim numaralarından ulaşabilirsiniz

2. Bana makat çatlağı teşhisi kondu ameliyat olursam tekrarlar mı bir de bu dışkı ve gaz kaçağı durumu nedir çok gencim ve korkuyorum
    Makat çatlağı ameliyatlarında kalıcı olarak gaz ve dışkı kaçırma komplikasyonları söz konusudur. Botox enjeksiyonuyla makat çatlağı tedavisi yapmaktayız, böylece hasta günlük yaşantısından geri kalmamakta ve 6 aylık etkisi nedeniyle hiçbir kalıcı komplşkasyona neden olmamaktadır. Daha detaylı bilgi ve randevu için iletişim numaralarımızdan ulaşablirsiniz. Geçmiş olsun

3. Hocam merhaba ilgiyle takip ediyorum sayfanızı. Benim size sorum botox yapıldıktan sonra gaz veya büyük abdest kaçırımı oluyormu ?
    Nadiren çok kısa süreli böyle bir etki görülebilir, fakat bu kesinlikle kalıcı bir yan etki değildir.

4. Makatta çatlaktan dolayı sarkma var sanki bir parça et varmış gibi duruyor o tedavi olabiliyor m…birde ameliyatları bokots uygulaması ile mi yapıyorsunuz

Merhaba,
    lokal anestezi altında, en faza 10 dakika süren ameliyatsız müdahaleler uyguluyoruz. 0232 464 1006 numaralı hattımızdan randevunuzu alabilir, muayene ile durumunuz değerlendirilebilir.
    Sağlıklı günler dileriz

5. merhaba anüste çatlak lazerle ameliyat ücretini öğrenebilirmiyim

Merhaba,
    ameliytsız yöntemlerle anal fissür tedavisi uygulamaktayız. Muayene neticesinde hangi yöntem uygunsa ona yönelik bilgi verilebilir. Dilerseniz 0232 464 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak randevunuzu alabilirsiniz.
    Sağlıklı günler