Makat Çatlağı Tedavisi

Aslında insanlara sağlık konuları sürekli aşılanması gerekir. Çünkü en küçük bir detay ve ihmalkarlık bile ciddi hastalıklara neden olmaktadır. Örnek kabızlık problemi çok fazla önemsenen bir sorun değil fakat bir çok hastalığa neden olmaktadır. Bir çok makat hastalığı bizim önemsemediğimiz kabızlık ve ishal nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Onlardan biride halk arasında makat çatlağı, makat yırtığı olarak bilinen Anal Fissür olup, insanı çileden çıkaran bir hastalıktır.

Makat Çatlağı (Anal Fissür) Nedir?
Makat iç kısmında dışkılama esnasında çizilme nedeniyle oluşan bir hastalıktır. İlk anda bile çok dayanılmaz bir acıya neden olmakta olup, her dışkılama esnasında o çiziğe temas eden dışkı ciddi anlamda can yanmasına neden olmaktadır. İnsanlar bu durumu sanki can ile kesiyormuş gibi bir acı olarak anlatmaktadır. Önlem alınıp, tedavi olunmadığında o küçük çizik kocaman bir yara haline gelmektedir.

Tedavisi Gecikirse Kronik Anal Fissür Olur!
Doktorlardan sıkça duymaya alışkın olduğunuz bir kelime erken teşhis ben burada bir kez daha dile getireceğim, çünkü erken teşhis edilen anal fissür tedavisi ilaç ve kremlerle oldukça kolay olup, 10-15 gün sonrası bu imkanı bulamazsınız. İlk başlarda sadece dışkılama esnasında canınız yanarken kronik makat çatlağı olması halinde ise dışkılama esnası ve sonrasında bile bir kaç saat daha can yanması devam etmektedir. Bu hastalığın müzminleştiği anlamına gelmektedir.

Makat Çatlağı Tedavisi Nasıl Yapılır?
Öncelikle erken süreçte mutlaka bir genel cerrahi Proctoloji uzmanına muayene olmanız halinde nitrogliserinli kremlerle tedavi ön görecektir. İzmir’de yaşayanlar IDEA İzmir Klinikten yararlanabilirler. Aynı şekilde İstanbul ve Ankara klinikleri de bulunmaktadır. Kremle tedavi mümkün olmayanlara cerrahi yöntem gerekmektedir. Bunun için ameliyat ve ameliyatsız tedaviler uygulanmaktadır.

Ameliyatsız Makat Çatlağı Tedavisi (Botoks): Gelişen imkanlarla birlikte bir bir gereksiz hale gelen ameliyat uygulamaları yerini ameliyatsız tedavilere bırakıyor. Onlardan biride makat çatlağı tedavisi olup, Botoks ile sadece 1 dakika içinde sağlığınıza kavuşursunuz. Aşağıda yer alan görüntülerde ne kadar kolay ve basit bir şekilde yapıldığını izleyebilirsiniz.

Makat Çatlağı Ameliyatı: Çok fazla önermediğimiz bu yöntem iki şekilde (Kapalı / Açık) teknik şeklinde uygulanmakta olup, ameliyat olmanız gerekirse mutlaka kapalı teknik tercih edin. Şunu unutmayın makat çatlağı ameliyatı sonrası gaz kaçırma, dışkı kaçırma gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir.

Makat Çatlağı Tedavi Ücretleri Ne Kadar?
Ameliyatsız yöntem olan Botoks yada kapalı anal fissür ameliyatı seçebilirsiniz. İkisi arasında sadece 300-400 TL ücret farkı bulunmaktadır. https://www.ideaklinik.com/anal-fissur-makat-catlagi-nedir.html

Add a Comment
  1. Hocam makatta boncuk gibi küçük bir şişlik vardı birkaç gündür bugün kanama yaptı ne yapmalıyım ?
    Bir proktoloji uzmanına başvurmanızda fayda var. Randevu almak için iletişim numaralarından ulaşabilirsiniz

2. Bana makat çatlağı teşhisi kondu ameliyat olursam tekrarlar mı bir de bu dışkı ve gaz kaçağı durumu nedir çok gencim ve korkuyorum
    Makat çatlağı ameliyatlarında kalıcı olarak gaz ve dışkı kaçırma komplikasyonları söz konusudur. Botox enjeksiyonuyla makat çatlağı tedavisi yapmaktayız, böylece hasta günlük yaşantısından geri kalmamakta ve 6 aylık etkisi nedeniyle hiçbir kalıcı komplşkasyona neden olmamaktadır. Daha detaylı bilgi ve randevu için iletişim numaralarımızdan ulaşablirsiniz. Geçmiş olsun

3. Hocam merhaba ilgiyle takip ediyorum sayfanızı. Benim size sorum botox yapıldıktan sonra gaz veya büyük abdest kaçırımı oluyormu ?
    Nadiren çok kısa süreli böyle bir etki görülebilir, fakat bu kesinlikle kalıcı bir yan etki değildir.