Kıl Dönmesi

Özellikle genç erkeklerin can sıkıcı sorunu Kıl Dönmesi biz doktorlar genelde Pilonidal Sinüs demeyi tercih etsekte halkımız Kıl Dönmesi adını vermiştir. Sorunun cilt altında toplanan kıllar olması nedeniyle böyle bir isim bulumuştur. Henüz böyle bir sorununuz yoksa özellikle konuyu baştan sona okuduğunuzda hayatınızda Pilonidal Sinüs gibi bir sorunu yaşamazsınız. Çünkü sorunun kaynağı, bilgisizlik ve dikkatsizlik olduğu söylenebilir.

Mikro Sinüsektomi

Kıl Dönmesi Riski 35 Yaşına Kadar Devam Eder
Dikkat edin genelde bu sorun 18 – 20 yaşlarında daha sık görülür. Asıl risk grubu ise 15 – 35 yaş arasıdır. Bu yaşlarda kıl dönmesi engelleme konusunda bilgi sahibi olup, hayatınızda bazı şeylerden kaçınmanız halinde zaten 35 yaşından sonra vücut sertleşmesi nedeniyle artık böyle bir korkunuz kalmayacaktır.

Kıl Dönmesi İle Nasıl Anlaşılır?
Yaşın belirttiğim yaşlara uygun, biraz fazla kilo problemi olan, terleyen, oturdumu dik oturmak yerine yayılmayı tercih eden biriysen bu riski taşıyorsun demektir. Kıl dönmesi hastalıktan öte gelişen bir olaydır. Hani hastalık bir virüs yada başka birinden bulaşması ile oluşur. Pilonidal Sinüs ise saçımız ve vücudumuzdaki kılların kuyruk sokumunda toplanıp, oradan cilt altına girmesi ile oluşmaktadır. Aslında anlatınca komik bir durum ortaya çıkıyor, ama maalesef öyledir.

Kıl Batması İle Karıştıranlara Takılma
Bazı uzmanlar kıl dönmesi nedir sorusuna verdikleri cevap, aslında o alanda hiç bir bilgisi olmadığını gösteriyor. Diyor ki cilt dışına çıkamayan kıl cilt altında uzamakta ve zamanla sivilce gibi belirti oluşturmaktadır. Yok hocam yok bu kıl dönmesi değil, kıl batmasıdır. Evet özellikle ağda ve epilasyon yaptıran hanımlar kıl köyünden alınması nedeniyle kıl batması problemi ile karşılaşır. Erkeklerde sakal bölgesinde cımbızla aldıkları için yüz ve ensede görülür. Kıl dönmesi ile %99 kalça kısmında kuyruk sokumunda görülen bir sorundur. Yüzde, ensede vs görülmez. Çok nadir göbek ve erkek kuaförlerinin ellerinde görülür.

Çözümü Kıl Dönmesi Ameliyatı İle Mümkündür!
İlk başlarda çok bir sıkıntı yapmayan Pilonidal Sinüs cilt altında biriken kılların artması ile iltihap problemi ortaya çıkacaktır. Kötü bir kokuya neden olan, iç çamaşırınızı ıslatan bu akıntı bazen dışarıya çıkamaz. Kocaman bir sivilce görünümü oluşturur. Tedaviden önce bu iltihap boşaltılması gerekir. Kıl dönmesi ile bir ömür yaşama imkanınız olmayıp, mutlaka tedavi olmanız gerekir. Tek çözüm yolu kıl dönmesi ameliyatı olup, dikkat etmeniz gereken en başarılı yöntemi seçmektir.

Mikro Sinüsektomi Yöntemini Araştırın
Bugüne kadar yaklaşık 15 tane kıl dönmesi ameliyatı geliştirilmiş, amaç kesip cilt altındaki kıl yumağını çıkarmaktır. Bazıları biraz abartmış olmalı ki 4×7 cm alanda kesi yaparak adamın kalçasında 28cm uzunluğunda bir dikiş bırakmaktan çekinmemiş, neyse ki sağlık alanında başarılarını ortaya koyan Türk hekimler Mikro Sinüsektomi yöntemi geliştirmiştir. Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilen Mikro Sinüsektomi bir çok hastanede uygulanmaya başlamıştır. Sadece 2 cm alanda yapılan kesi ile kıl dönmesi kapsülü ile birlikte çıkarılır ve cerrahi dikiş ile dikilir. Sadece 10 dakika süren bu işlem sonucunda hasta özgürlüğüne kavuşur. Diğer ameliyatlar gibi hastanede yatma, pansuman, iş gücü kaybı sorunu oluşmaz. İnanmıyorsanız aşağıda IDEA hekimleri tarafından video’yu izleyin. 🙂

IDEA İzmir Kıl Dönmesi Tedavi Merkezi
Yukarıda izlemiş olduğunuz Mikro Sinüsektomi yöntemi şimdi İzmir’de olup, IDEA İzmir Kliniği genel cerrahi uzmanları tarafından sizde 10 dakikada sağlığınıza kavuşabilirsiniz.  Kıl dönmesi hakkında daha fazla bilgiye https://www.kildonmesiklinigi.com adresinden ulaşabilir, muayene ve tedavi içinde IDEA randevunuzu yandaki linkten hemen alabilirsiniz. https://www.ideaklinik.com/online-randevu

1. makatımın üst tarafında 3 tane delik var 2 si yakın 1 uzak biraz bu tedaviye uygunmudur muayene olmadan yardımcı olabilirmisiniz
    Maalesef net bilgi alabilmeniz için muayene olmalısınız. iletişim numaralarından ulaşarak randevu alabilirsiniz. Geçmiş olsun

2. benim kuyruk sokumumda minik minik delikler var ne yapacağımı bilmiyorum ayrıca apse oluyor acıdan doktora gidiorum ağrım geçince umursamıyorum ameliyatsız tedavi istiyorum? kafam çok karışık
    Kıl dönmesi olabilir, ameliyatsız olarak tedavi edebiliriz, böylece günlük yaşantınızdan geri kalmazsınız. Randevu almak için iletişim numaralarımızdan arayabilirsiniz. Geçmiş olsun

3. 4 ay önce kıl dönmesinden dolayı apse oldu drenaj yaptılar , iki üçgündür içten yatarken otururken baskı olduğunda inceden ağrı oluyor , çok korkutuyor beni bu durum çünkü apseyi boşaltıklarında canım cok yanmıştı herşeyi hissetmiştim , aynı şeyler tekrarlarmı ne zaman ameliyat olmalıyım ve iyileşme süreci çok uzun sürermi çalışıyorum 19 yaşındayım
    Kıl dönmesi tedavisi olmanız gerekir, ameliyatsız yöntemler ile kıl dönmesi tedavisini gerçekleştirmekteyiz, lokal anestezi altında işlem yapılır ve operasyon esnasında ağrı duymazsınız. Fakat öncelikle yöntemin uygunluk durumunu netleştirmek için muayene olmanız gerekir. 0232 422 1006 numaralı hattan ulaşarak randevu alabilirsiniz. Geçmiş olsun

4. 4 yıl önce ameliyat oldum açık kıl dönmesinden tekrarladı sanırım ameliyatsız kıl dönmesi fiyatı nedir bunu öğrenmek istiyorum iyi günler

Muayene ile durumunuzu değerlendirmek gerekir, tedavi yöntem ve ücreti muayene ile netleştirilebilmekte. 0232 421 1101 numaralı hattımızdan iletişime geçerek randevunuzu alabilirsiniz. Geçmiş olsun

5. Kuyruk sokumumda küçük küçük 3 tane delik var ve şu an şişlik var mikrosinüsektomi tedavisi kliniğinizde uygulanabilirmi delik sayısı fazla olmasına rağmen ve ameliyattan önce apse nasıl boşaltılıyor. Zaman alıyormu
    Merhaba, en fazla 20 dakika kadar sürer müdahaleniz, tabi muayene ile değerlendirilmesi gerekir net olarak tedavi yönteminin değerlendirilmesi için. 0232 422 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak randevunuzu alabilirsiniz.

6. İzmir’de yeriniz nerede acaba? Kuyruk sokumu bölgemde kızarıklık ve acı var. Kıl dönmesi diye düşündüm, biraz araştırınca da korktum açıkçası, ihmal etmek istemedim.
    Uzman Dr
    Net tanı muayene ile belirlenir. Pasaport iskele yakınında yerimiz. 0232 422 1006 numaramızdan ulaşarak randevu ve detaylı bilgi alabilirsiniz.
    Sağlıklı günler dileriz.