Varis Çorabı Ne İşe Yarar? Tedavi Eder Mi?

Varis Çorabı Nedir?

Varis çorabı hastalığın ilerlemesini yavaşlatan ve yaşanan şikayetleri hafifleten tedavi sürecine yardımcı ek bir üründür. Bacağın belli bölgelerine farklı yoğunlukta basınç uygulayarak etki eden özellikli bir çoraptır. Varis çorabını normal dar, sıkı bir çorapla karıştırmamak gerekir. Çünkü sıradan dar bir çorap varis etkisini azaltmaya yardımcı olmaktan ziyade sorunun tetikleyicisi olacaktır.

Varis çorabı

Yukarıdaki görselde örnek bir varis çorabında bacağın hangi alanına ne kadar basınç uygulandığı gösterilmektedir. Tabi ki her çorapta basınç oranı ve dağılımı aynı değildir. Varis çoraplarının diz altı, dizüstü, kasığa kadar olanı, külotlu çorap formunda olanı ve hamileler için olanı gibi farklı türleri bulunmaktadır. Ayrıca bu çorapların hafif, orta ve yüksek basınçlı formları da bulunmaktadır.

Çorap tercih edilirken mutlaka doktor tavsiyesi alınmalıdır. Çünkü çoraplar farklı özelliktedir ve kişinin sorununa özel olarak ürün seçilmelidir.

Ne İşer Yarar?

Hastaların çoğu varis çorabı arayışına tedavi edici olduğunu düşünerek girişmektedir. Ancak maalesef ki bu ürünün tedavi edici bir özelliği bulunmamaktadır. Bunun sebebi ise varis hastalığının damarlarda meydana gelen fizyolojik bir bozulma olmasıdır. Yani derinin altında bulunan toplardamarda meydana gelen yapısal bir bozulmanın kullanılacak bir çorapla tedavi edilmesi mümkün değildir. Sorunlu damara müdahale edilmedikçe oluşmuş bir varisin geçme ihtimali yoktur.

Varis çorabı tedavi sürecini herhangi bir sebepten dolayı ötelemek zorunda olan hastalara hastalığın ilerlemesini önlemek amacıyla veya tedavi sonrasında destekleyici ürün olarak önerilmektedir.

Örneğin gebelik sürecinde varis tedavisi yapılamaz. Bu dönemde hastalığın ilerleme hızını yavaşlatmak ve hastanın şikayetlerini hafifletmek için varis çorabı kullanması tavsiye edilir. Bacaklara uygulanan özel basınç sayesinde varisin neden olduğu şikayetlerde hafifleme görülür.

Varis Çorabı Varislerin İlerleme Hızını Yavaşlatır

Varis yani toplardamar genişlemesi devamlı olarak ilerleme eğiliminde olan bir hastalıktır. Küçük ve orta çaplı varisler müdahale edilmezse zaman içerisinde büyük ve kalın varislere dönüşebilir. Damar genişlemesi ilk etapta kişilerde şikayete neden olmamasından dolayı ciddiye alınmaz. Ancak ciddi boyutlu ve hayat kalitesini etkileyecek şikayetler ortaya çıkarsa hastalar sorunu ciddiye almaya başlar. Ve maalesef ki hastalık bu süreçte ilerlemeye devam eder. İlerleyen varislere de müdahale edilmezse bölgede kan akışı neredeyse tamamen durur ve buna bağlı olarak bacak ülseri yani geçmesi oldukça zor olan bacak yaraları oluşur. Hastalara sorun bu aşamaya gelmeden mutlaka tedavi olmaları önerilmektedir. Aksi halde oldukça zorlu bir süreçle karşılaşmak zorunda kalacaklardır.

Varis çorabı kullanılarak tedavi süreci başlatılana kadar hastalığın ilerleme hızı yavaşlatılabilir. Ancak ürünün tedavi edici değil sadece yardımcı bir ürün olduğu unutulmamalı ve tedavi ertelenmemelidir.

Varis Kaynaklı Şikayetlerin Azalmasına Yardımcı Olur

Varis hastalarında en sık karşılaşılan ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyen şikayet bacaklarda oluşan ağrıdır. Varis çorabı bacaklara uyguladığı özel basınç sayesinde kan akışının ilerleyişine yardımcı olarak bacaklarda oluşan ağrının hafiflemesini sağlar.

Tedavi Sonrasında İyileşmeyi Hızlandırır

Doktorun uygun görmesi halinde tedavi sonrası süreçte iyileşmeyi hızlandırmak için varis çorabı kullanımı önerilir. Ameliyatsız tedavilerde 15 gün ameliyat ile yapılan tedavilerde ise minimum 3 ay gibi bir süre kullanılması gerekir.

Varis Çorabı Mutlaka Doktor Önerisi İle Kullanılmalıdır

Çorapların farklı farklı çeşitleri bulunmaktadır. Bu nedenle ürün seçilirken mutlaka doktor tavsiyesi üzerine ürün alınmalıdır.

Varis Çorabı Nasıl Ve Ne Zaman Kullanılmalıdır?

Varis çorapları sabah kalkar kalkmaz giyilmelidir. Gece yatarken çıkarılmalıdır. Gün içerisinde gerekmedikçe çıkarılmaması önerilmektedir.

Varis ve varis çorabı ile alakalı merak ettiklerinizi ve sormak istediklerinizi yorum kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.

1. İyi aksamlar hocam ayağımda bıhtılaşma oluştuğu için varis çorabı kullanıyorum şimdi bunları kullanmam doğumu mu etkiler mi?
    Merhaba,müdahale gerekebilir. Karar vermek için muayene etmek gerekir, ücretsiz muayene randevunuzu almak için 0232 422 1006 numaralı hattımızdan bizlere ulaşabilirsiniz.