Bacaklardaki toplardamarların (venlerin) genişleyip ciltten belirgin hale gelmelerine varis denir. Yerçekimi etkisi ile bacaklarda daha sık rastlanan toplar ve kılcal damar genişlemeleri değişik şekillerde karşımıza çıkar. Varis, toplardamarların duvarlarının zayıflamasına bağlı olarak bu duvarların kalıcı biçimde genişlemesidir. En sık bacaklarda görülür. Kadınlarda erkeklere göre daha sık görülebilmektedir.

Risk faktörleri Nelerdir?
Ayakta uzun süre hareketsiz olarak durma, ailesel genetik yatkınlık ve bayan hastalarda fazla kilolar varis hastalığı için en önemli sebeplerin başında gelir. Kişinin yaşam şekli, hamilelik de birer risk faktörü olarak kabul edilmektedir. Bu saydıklarımız arasında en önemli faktör, ailesel yatkınlıktır. Ayakta uzun süre durularak yapılan işlerde çalışanlarda, öğretmenlik gibi mesleklerde bu hastalığa daha sık rastlanabilmektedir. Oturarak çalışan ofis elemanlarında, şoförlük mesleğinde de varislere sık rastlanabilmektedir. Sosyal yaşam içerisinde hareketli olan insanlarda daha nadir rastlanır. Güvenlik elemanı olarak çalışanlarda sık olduğu çalışmalarda belirtilmiştir.

Derece ve Çeşitleri
Özellikle bacaklarda oluşan varisler, kılcal damar belirginleşmesinden ülsere yara oluşumuna yol açan, ciltten ciddi şekilde belirginleşerek ağrıya yol açabilir.

Damar Genişlemesine Neden Olan Faktörler
Yer çekimi sebebiyle denebilir, zira yerçekimsiz ortamda yaşayanlarda varis olmaz. Dünyanın uydusu olan ay da yaşamayı başaracak ileri ki nesilllerde varis e venöz hastalıkların oluşumu daha az oranda olması beklenmektedir.
Bacak toplar damarlarında genişleme olan hastalarda damarların işleyişi yavaşladığı için kalbe dönmesi gereken kan, bacak damarlarında birikir. Bu birikim herkalp atışında gözle görüleeyecek miktarlardadır fakat dakikada ortalama 70 saatte 4200 kez atan kalbimiz, milimikron seviyesinde olan birikimler sonucunda bacaklarda genişlemeye ve kan birikimine yol açmaktadır. Bacaklar yer çekiminin en kuvvetli olduğu bölgedir. Bu nedenle damar genişlemesi bacaklarda daha sık görülür. Ancak vücudun her bölgesinde varise rastlamak mümkündür.

Varislerin tedavisi gerekli midir ?
Çeşitli büyüklüklerde karşımıza çıkan damar genişlemesi tedavisi yıllardır farklı yöntemler uygulanarak yapılmıştır. Hipokrat döneminde bile olduğu düşünülen varis hastalığı, insanlık tarihinin en eski hastalıklarından birisidir. Eski gravürlerde varis çorabına benzer botların olduğu tarihçiler tarafından saptanmıştır. Bası tedavisi ile uzun yıllar tedavi edilmiş, daha sonraları ise hastalıklı damarın vücuttan uzaklaştırılması yöntemi hastalığın temel tedavisi olmuştur. Çünkü hastalıklı olan varisli damar, kişiye yarardan çok zarar getirmektedir.

En İyi Tedavi Yöntemi Hangisi
Klasikleşmiş cerrahi yöntemler, konservatif yöntemler ve yeni teknolojinin etkin olduğu radyofrekans, lazer gibi yöntemler başlıkları atında tedavi prosedürleri sınıflandırılabilir.
Geçmişte venlerin tedavisinin sadece ameliyatla yapıldığını görürsünüz. Gerçi teknolojik yönden yeterli seviyede olmayan, hasta yoğunluğu fazla olan sağlık merkezlerinde halen varis ameliyatı uygulaması devam etmektedir. Bunun için bir varis ameliyatı geliştirilmiş olup, maalesef hepside hasta için birçok dezavantaj oluşturmuştur. Son olarak geliştirilen kapakcık onarımı ise istenen sonucu vermemiştir. Neyse ki gelişen teknoloji ile birlikte hayatımıza giren ameliyatsız tedavi yöntemleri ile artık varis ameliyatı kesinlikle gereksiz hale gelmiştir. Biz IDEA İzmir olarak hastalarımıza sadece ameliyatsız  tedavi yöntemleri uyguluyor ve tavsiye ediyoruz.
Ameliyatsız Varis Tedavi Nasıl Yapılır?
Ameliyatsız varis tedavisi olarak 4 farklı yöntem bulunmaktadır. Bunlar Lazer, Radyo Frekans, Köpük yada Skleroterapi ise tüm venlerin tedavisinde en ideal ve gerekli tedavi yöntemlerinden ikisidir. Lazer benzeri bir tedavi yöntemi olan Radyo Frekans kısa adı RF olarak anılmaktadır. Her iki teknikte cilt üzerinden uygulanmakta olup, Radyo Frekans’ın lazere üstünlüğü hem kılcal hemde orta boy venlerde uygulanıyor olmasıdır. Genelde kalın ileri derece venler (varisler) Köpük ve Skleroterapi ile tedavi edilirken, etrafından kılcal ve orta boy venler için Radyo Frekans tekniği uygulanmaktadır.
Skleroterapi ve köpük skleroterapi yöntemleri, günümüzde en etkili ameliyatsız varis tedavi yöntemleridir. Her ikisi de çok benzer olup, damar içine uygulanmaktadır. Skleroterapi varis tedavisi için geliştirilmiş olan bir ilacın, çok ince bir enjektör yardımı ile tespit edilen varisli damarlara enjekte edilmesidir. Anında etkisini göreceğiniz bu yöntem küçük bir farklı köpükle varis tedavi olarak da bilinir.
Varis hakkındaki tüm soru ve sorunlarınızı kurumumuz kalp damar cerrahi doktorlarına bizlerle iletişime geçerek iletebilirsiniz.

Add a Comment
  1. 2 kere varis ameliyatı oldum daha sonra köpük tedavisi yaptırdım 2 yıl oldu ve yine yeni varislerim çıkıyor bunları durdurmnın bir yolu yok mu ben hep ömrümün sonuna kadar bunu çekecekmiyim böyle!
    Mevcut varislerinizin tedavisini ameliyatsız yöntemlerle gerçekleştirmekteyiz. Varis çorabı giyerek ve düzenli spor yaparak varis oluşumunu en aza indirgeyebilirsiniz, fakat bunların mevcut varislere bir etkisi yoktur. Geçmiş olsun

2. 8 haftalık hamileyim. Varis tedavisi yaptırabilir miyim?
    Gebelik döneminde varis tedavisi uygulanmaz. Gebelik sürecinde en azından rahatsızlığın ilerlemesini önlemek için varis çorabı giyebilirsiniz. Loğusa dönemi sonrası tedavinize başlanabilir, emzirme döneminde tedavinin sakıncası yoktur. Geçmiş olsun.