TürkçeİngilizceAzericeArapçaRusçaAlmancaFarsçaUkrayna

Basur Ağrısına Karşı Etkili 3 Yöntem

Basur ağrısının ortaya çıkması, hemoroidin evre olarak ilerlediğini gösterir. Ağrı şikayeti, genellikle 3. ve 4. evre hastalarda görülür. 1. ve 2. evre hastalarda ise belirti, makattan taze kan gelmesi şeklindedir.

Basur ağrısı nasıl geçer basura ne iyi gelir tüm önerileri görün.

Yaşadığınız ağrının basur hastalığından kaynaklandığından emin misiniz?

Makatta ağrı sadece basur hastalığıyla ilgili değildir. Diğer makat hastalıklarından da kaynaklanabilir. Örneğin, makat çatlağı veya makat apsesi gibi durumlar da benzer ağrılara neden olabilir.

Yaşadığınız şikayetin neden kaynaklandığını bilmiyorsanız, ilk olarak proktoloji (makat hastalıkları) alanında uzman bir genel cerraha muayene olmanız gerekmektedir. (1).

Muayene öncesinde bilgi almak isterseniz WhatsApp hattımızı kullanabilirsiniz. Yaşadığınız şikayetlerle ilgili sorularınızın cevabını burada bulabilirsiniz.

Basur danışma hattı

Basur Ağrısı Neden Olur?

Hastalığın evresinin ilerlemesi ile birlikte hemoroid memesi daha belirgin hale gelir. Örneğin, 3. evre hastalarda basur memesi dışkılama esnasında anüs dışına çıkar ve geri girmesi için kişinin parmağıyla içeri itmesi gerekir.

4. evre hastalarda ise hemoroid memesi her zaman anüs dışında durur. Anüste şişlik olarak tabir edilen bu memede kanın pıhtılaşması (tromboz) olasılığı yüksektir. Tromboz oluştuğunda, günlerce sürebilecek şiddetli ağrı ortaya çıkabilir.

Basur Ağrısı Nasıl Olur?

Makatta görülen ağrılar genellikle birbirine benzer. Şimdi, basur ağrısını diğerlerinden ayıran özelliklere bakalım.

Ağrı zonklayıcı nitelikte olup, şiddeti şişliğin büyüklüğüne göre değişir. Dışkılama sırasında ve sonrasında ağrının şiddetinde artış görülür. Aynı şekilde, hemoroid memesine dokunulduğunda veya üzerine oturulduğunda ağrının şiddeti artar. Dayanılmaz ağrıları olan hastalara yüzüstü yatmaları önerilir.

İlk 4 gün çok şiddetli olur; ancak ilerleyen günlerde hafifleyerek kaybolur. Memede oluşan pıhtı (tromboz) ve şişliğin tamamen kaybolması ise 4-5 hafta sürebilir.

Makat çatlağına bağlı ağrılar, dışkılama esnasında oluşur ve dışkılama sonrasında kendiliğinden geçer. Anal fissür ile basur hastalığı arasındaki ağrı farkını bu şekilde ayırt edebiliriz.

Makat apsesinin neden olduğu ağrılar, her geçen dakika artan bir şiddetle seyreder ve makat bölgesinde şişlik oluşarak oturmayı neredeyse imkansız hale getirir. Ayrıca, kişide ateşlenmeye de neden olur.

Yaşadığınız ağrının hangi hastalıktan kaynaklandığını kendi başınıza bulmaya çalışmak yerine, mutlaka bir proktoloji uzmanına muayene olmalısınız.

Ağrının geçmesi ve şişliğin ortadan kaybolması ile birlikte mutlaka tedavi olmalısınız. Aksi halde ağrı, kanama, kaşıntı ve tromboze riski hep devam edecektir. (2).

Hemoroid Ağrısı Nasıl Geçer?

Yaşadığınız ağrının hemoroid hastalığıyla ilgili olduğuna eminseniz, artık çözüm önerilerine geçebiliriz. Hemoroid ağrısına ne iyi gelir? sorusuna, bilimsel olarak etkinliği kanıtlanmış 3 farklı öneride bulunacağım.

1. Pıhtının Cerrahi Yöntemle Boşaltılması
  2. Sıcak Oturma Banyosu Uygulamak
  3. Basur Kremi Kullanımı

Tromboze Hemoroid Nasıl Boşaltılır?

Sorunun kaynağı, basur memesi içinde yer alan kanın pıhtılaşması olduğundan, en etkili çözüm pıhtının boşaltılmasıdır. Bu işlem, özellikle ağrının ortaya çıktığı ve şiddetinin arttığı ilk 2 gün içinde önerilmektedir.

Bu işlem için size en yakın proktoloji uzmanlarından yardım almanız gerekir. Hemoroid memesinde yapılan küçük bir kesi ile pıhtı boşaltılarak kişi, anında ağrının ciddi düzeyde hafiflediğini fark eder.

Basur Ağrısına Doğal Çözüm: Oturma Banyosu

Basur ağrısına iyi gelecek bir diğer yöntem, evinizde kolayca uygulayabileceğiniz oturma banyosudur. Bilimsel araştırma sonuçlarına göre, ağrı kesici etkisi olan ilaç ve kremlerden daha etkili olduğu kanıtlanmıştır. Oturma banyosu, hemoroid ve makat çatlağı ağrılarının yanı sıra anal bölge ameliyatları sonrasında da önerilmektedir. (4).

Sıcak Oturma Banyosu Nasıl Yapılır?

Uygulanması oldukça kolay olan bu yöntemi, günde birçok kez tekrarlayabilirsiniz. Çömelmeye gerek bırakmayacak şekilde sandalye veya küvet üzerine koyacağınız bir leğen ya da bu amaçla üretilen özel ürünleri kullanabilirsiniz.

Kullanacağınız suyun sıcaklığı 36-37 dereceyi geçmemelidir. Daha anlaşılır bir tabirle, suyun dirseğinizi yakmaması gerekir. Gereğinden fazla sıcak su kullanmak ödem riskini artırır.

Suyun içerisine kimyasal maddeler yerine deniz tuzu ekleyebilirsiniz. İmkanınız varsa deniz suyu kullanabilirsiniz. Yazın, havaların ısınması ile birlikte denize bol bol girmeniz de etkili olacaktır.

Unutmamanız gereken önemli bir husus var: Suya temas eden bölgede HPV gibi (siğil) probleminiz varsa bu durum yayılmasına neden olabilir. Bu açıdan dikkatli olmanız gerekir.

Ağrı Kesici Özelliğe Sahip Basur Kremleri

Basur ağrısının geçici çözümü için kullanabileceğiniz hemoroid kremleri bulunmaktadır. Tedaviye yardımcı olan bu ürünler genellikle krem yerine pomad veya merhem olarak tabir edilir.

Türkiye’de üretilen veya satılan birçok hemoroid kremi markası bulunmaktadır ve birçoğu etken madde olarak Lidokain içermektedir.

Basur Kremi Markaları

• Kortos Krem
  • Anestol Pomad
  • Anuflex Pomad
  • Procto-Glyvenol
  • Proctolog
  • Redekain
  • Ultraproct
  • Recbutin
  • Doloproct
  • Lokalen

Basur kremi çeşitleri, etken maddeleri, kullanım şekli ile ilgili merak ettiğiniz bilgilere: Genel Cerrahi Uzmanı, Op. Dr. Seher Şirin’in Basur Kremi: Kullanım Alanları, Etkin Maddeleri ve Fiyatları isimli yazısından ulaşabilirsiniz.

Hemoroid kremi ne işe yarar? Bu tür kremler, lokal anestezik grubunda yer alır. Uygulanan (sürülen) bölgede uyuşma sağlayarak ağrı hissini geçici olarak ortadan kaldırır. Ağrı olduğu sürece, bu kremleri sürekli olarak (dışkılama öncesi ve sonrası) kullanmanız gerekir.

Ağrı kesici özelliğinin yanı sıra, bu kremler hemoroid hastalarında sık görülen kaşıntı şikayetinin de önüne geçmeyi amaçlamaktadır. Kaşıntı probleminde yetersiz kalmaları halinde, Pruzon Pomad gibi ek bir ürün kullanabilirsiniz.

Basur Tedavisi İçin Geç Kalmayın

Yazının giriş kısmında belirttiğim gibi, ağrı şikayetinin ortaya çıkması hastalığın evre olarak ilerlediğini göstermektedir. Bu noktadan sonra hastalığın kendi kendine geçmesi veya ilaç, krem gibi ürünlerle iyileşmesi imkansızdır.

Proktoloji alanında uzman bir hekim tarafından tedavi edilmesi gerekmektedir. 3. evreye kadar olan basur hastalarında genellikle RBL gibi ameliyatsız yöntemler uygulanırken, 4. evre hastalarda ise THD gibi gelişmiş cerrahi yöntemler kullanılmaktadır. (6).

Tedavi edilmemesi halinde, ağrı, kanama, kaşıntı ve nekroz (doku ölümü) gibi birçok şikayet, yaşam kalitenizi belirli aralıklarla düşürecektir.

REFERANSLAR

1. Geçim, İ. E. Hemoroidal Hastalık. Anorektal Bölgenin Selim Hastalıkları, 53.

2. GÜNDOĞDU, R., GEMİCİ, K., & UYLAŞ, U. Tromboze Hemoroide Sekonder Gelişen, İntersfinkterik Nekrotizan Fasiit Olgu Sunumu. Çukurova Anestezi ve Cerrahi Bilimler Dergisi, 3(3), 177-181.3. Roxas, M. F. T., Talip, B. N. F., & Crisostomo, A. C. (2003). Double-blind, randomized, placebo-controlled trial to determine the efficacy of eutectic lidocaine/prilocaine (EMLA) cream for decreasing pain during local anaesthetic infiltration for out-patient haemorrhoidectomy. Asian Journal of Surgery, 26(1), 26–30. https://doi.org/10.1016/S1015-9584(09)60211-6

4. Hemoroidektomi sonrası sıcak su oturma banyosu veya sıcak duş mu etkili: kanıtlar hangi düzeydedir? / Is hot water sitz bath or hot shower efficient after hemhorrhoidectomy: what is the level of evidences? (2018). Cukurova Medical Journal, 43(1), 186–193. https://doi.org/10.17826/cumj.340668

5. Ostendorf, J., Vassiliu, P., Kühling, K., Massalis, I., Luedi, M. M., & Doll, D. (2021). Analvenenthrombose – Exzision als Therapie der Wahl. Coloproctology, 43(Suppl 1), 11. https://doi.org/10.1007/s00053-019-0380-y

6. YAKARYILMAZ, F., GÜLİTER, S., ÖZKURT, Z., KELEŞ, H., & EBİNÇ, F. (2006). Infrared coagulation and rubber band ligation in the treatment of early stage hemorrhoids.

1. Mayasili kalin bagirsaginda cok agrisi var lutven yardimedin biz kosovadan ariyorus
    Merhaba, makat hastalıkları tedavilerini ameliyatsız yöntemlerle gerçekleştirmekteyiz. Muayene randevunuzu almak için 0232 422 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak randevunuzu alabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz.

2. Hocam bende hemoroid var ve çölyak hastasıyım devamlı kabız oluyorum.Birkaç gündür kanamalarim oluyor karın ağrısı da oluyor önceden fitil ile doxium vermişlerdi şimdi de doxium verdi doktor ne yapabilirim acaba ağrım oluyor makat kısmında

Merhaba, geçmiş olsun öncelikle.
    Kanama yeri muayene ile tespit edilmelidir. Dilerseniz 0232 464 1006 numaralı hattımızdan randevu alarak muayeneye gelebilirsiniz.

3. Merhaba benim iç hemoroidim var. Tuvalete çıktıktan sonra biraz oturmazsam eğer içeri girmiyor ve ağrı yapıyor. Çok ağrı yaptığı zaman o bölgeden iltihap akıyor. Acaba bu neden olmaktadır?
    Merhaba, muayene ile değerlendirmek gerekir. 0232 422 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak randevunuzu alabilirsiniz.
    Sağlıklı günler dileriz.

4. Merhabalar ben hemeroit hastayım 24 yaşındayım malesfer damar tıkanmış o yüzden bu kadar şiddetli dayanılmaz ağrılar çekiyorum doktorum bir kaç gün içinde gecicegini söyledi krem ve hap verdi nasıl oluyor bu olay nasıl patlıyor veya akıyor

Merhaba, muayene ile değerlendirmek gerekir. 0232 464 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak muayene randevunuzu alabilirsiniz.
    Sağlıklı günler

1. Pingback: Basura ne iyi gelir? Basur acısı nasıl geçer? Basura iyi gelecek yöntemler - Güncel Bilgi Durağı