Tıp dilinde hemoroid olarak bilinen makat hastalığı toplumda basur ismi ile anılmaktadır. Hemoroid hastalığı makat çevresinde oluşursa dış basur, anüs içerisinde oluşup dışa sarkar ise iç basur olarak sınıflandırılır.

Basur Neden Ağrı Yapar?

Dış basurda memecikler makat çevresinde oluşur ve herhangi bir ağrıya neden olmazlar. İç basur da ise memecikler anal kanal içerisinde oluşur. İç hemoroid oluşan memeciklerin makattan sarkması durumuna göre 4 aşamada incelenir. İç hemoroidin ağrı yapması hastalığın evresi ile doğrudan alakalıdır.

İç hemoroid İlerleyen Evrelerde Ağrıya Neden Olmaktadır.

Görsele bakarak hemoroid memeciklerinin hangi evrede hangi konumda olduğu görülebilir. 1. evre memecikler makat içerisinde olduğu için ağrıya neden olmaz. Hemoroid hastalığında ağrı olmasının nedeni hastalığın evresi ilerledikçe makattan sarkan memeciklerin makat kasları tarafından sıkıştırılmasıdır. Sıkışan memecikler ciddi boyutta ağrıya neden olmaktadır. Hemoroid bu şekilde ağrılı olan türüne tromboze yani boğulmuş basur denilir.

Hemoroid Ağrısı Nasıl Geçer?

Ortaya çıkan bir sorun için çözüm önerisi sunmadan önce sorunun kaynağının doğru tespit edilmesi gerekir. Bu sayede soruna doğru çözüm üretilebilir. O sebeple kişinin basur ağrısına çözüm aramadan önce ağrısının kaynağını doğru tespit etmesi önerilir. Aksi halde sunulan çözüm işe yaramaz ya da yetersiz kalır. Hemoroide ek olarak makatta ağrı yapan hastalıklardan bazıları şunlardır; Anal Hematom, Anal Fissür, Anal Apse, Makat Kanseri.

Ağrının nasıl geçeceğine dair öneriler vermeden önce hastalığın ilerleyerek ağrılı bir hale gelmeden tedavi olunması önerilmektedir. Aksi takdirde hem ağrılı bir süreç yaşanmak zorunda kalınır hem de daha zorlu bir tedavi gerekir.

Sıcak Su Oturma Banyosu

Sıcak su banyosu hemoroid ağrısı için doğal bir çözümdür ve uygulaması oldukça kolaydır. İçerisine sıcak su koyulabilecek bir leğen sıcak su banyosu için yeterlidir.

Oturma banyosu için kullanılacak leğenin oturmak için uygun bir yere koyulması faydalı olacaktır. Aksi halde rahatsız bir pozisyonda 5 6 dakika kalmak zor olabilir. Uygun bir yere koyulan leğene yakmayacak sıcaklıkta su doldurulmalı ve 5 6 dakika içinde oturulmalıdır. Uzun süre oturmak yerine gün içerisinde birkaç kere tekrarlanması yararlı olacaktır.

Ağrı Kesici (Uyuşturucu) Krem Kullanımı

Makat çatlağı ve basur hastalıklarında ciddi boyutlu ağrı yaşanmaktadır. Bu tarz ağrılarda uyuşturucu etkisi olan anestol krem tavsiye edilmektedir. Kullanılan krem bölgesel olarak rahatlama sağlamaktadır. Ek olarak basur hastalığı için özel olarak üretilmiş Procto-Glyvenol kremde basur hastalarına önerilmektedir.

Daflon Tablet Kullanımı

Hemoroid memecikleri anal kanal içerisinde bulunan toplardamarların genişleyerek makat dışına sarkmış halidir. Daflon tablet dolaşımı düzenleme etkisi sayesinde ödem ve şişliği önleyerek rahatlama sağlamaktadır.

Pıhtı Boşaltılması

Çok şiddetli ağrı hisseden hastalarda hemoroid memeciğinin içerisindeki pıhtı uzman doktor tarafından boşaltılabilir. İyileştirici etkisi olmasa da ağrıyı kesen bir uygulamadır.

Yukarıda bahsedilen uygulamaların tedavi edici özelliği yoktur. Uygulamalar yalnızca yaşanan ağrıyı hafifletmeye yönelik uygulamalardır. Bu uygulamalarla rahatlama sağlansa bile hastalığın tedavisi ertelenmemelidir.

İdea Klinik İzmir’de kıl dönmesi tedavisi çağdaş yöntemlerle en az kesi ile hasta konforu yüksek bir şekilde yapılmaktadır. Muayene ve tedavi için (0232) 421 11 01 numaradan telefondan randevu alabilirsiniz.