Kondilom Tedavisi Nasıl Yapılır, Hangi Yöntemler Uygulanır?

Özellikle genç yaşlarda (20-25) görülen bir tür cilt hastalığı kondiloma yada halk arasında ki tabiri ile makat siğili aslında makat siğili olduğuna aldanmayın aynı zamanda kadınlarda genital siğil olarakta çekmekte ve vajinal bölgede görülmektedir. Bulaşıcı bir hastalık olan kondilom genellikle cinsel birliktelik ile bulaşır. Bunun dışında ortak kullanım alanları gibi bulaşma şekilleri görülmektedir. Tedavisi mutlaka yapılması gereken Kondilom mutlaka tecrübeli bir hekim tarafından tedavi edilmelidir.

Kondilom Neden Olur?
HPV virüsü genelde ciltteki doku bütünlüğünün bozulduğu durumlarda etkili olur. Buradaki hücrelere etki ederek onların kontrol edilemeyen büyümesine ve malign ( kanser hücrelerine) dönüşümüne yol açar. Günümüzde 100’den fazla HPV virüsü saptanmıştır. Bunlardan 40 kadarı anogenital bölgeyi enfekte eder. Bulaşmada kişinin bağışıklık sistemi çok önemlidir.Virusun vücuda alınmasını takiben kuluçka dönemi kişinin bağışıklık sistemine göre 1-6 ay arasındadır.Bir virüs çeşidine karşı hastada antikor oluşması kişiyi diğer başka çeşit bir virüse karşı korumaz.

Kondilom Belirtileri Nelerdir?
Anal bölge, kadın ve erkek genital organlar ve vaginada ele gelen değişik büyüklükte kitlelerdir.O bölgede kaşıntı diğer sık görülen belirtidir.Anal bölgedeki kitleler kolayca kanayabilir.Hatta kanama büyük abdest yaparken bile olabilir. Kadınlarda görülen diğer bir belirti önden gelen akıntılardır.

Muayenede hastaların tamamında anal bölge ve genital bölgede karnabahar görünümünde kitleler saptanır. Bu sırada hekim kanserleşme den kuşkulanırsa buradan biopsi alır. Ayrıca kadınlarda vagina’da, her iki seksde anal kanalın içindede lezyonlara rastlanabilir. Bunda hastanın seksüel yaşantı biçimininde büyük önemi vardır.

Anal ve genital bölgedeki siğiller kanserlere oranla yaşamı tehdit edici değilse de her iki cinsde hastanın kendisinde, vücudun başka bölgelerine bulaştırma, anneden yeni doğana geçebilme ve kanserleşebilme olasılığı nedeni ile negatif psikolojik etki yaratır.Tanıdan sonraki 6 ay içinde hastalık tekrarlayabilir.

Kondilom Tedavisi Nasıl Yapılır?
Kondiloma akuminata tedavisinde hasta hekim arasında yakın işbirliği ve tetrarlayan muayene gerekir. Bu nedenle ayaktan günübirlik tedavi kondiloma tedavisi için en uygun seçenektir.Tedavide amaç semptomatik lezyonların ortadan kaldırılmasıdır.Bu arada hastanın seksüel partnerinin benzer nedenle tetkiki ve varsa tedavisinin yapılması önem taşır. İlişki sırasında kondom kullanılması seksüel geçişli hastalıkların önlenmesinde esas isede HPV riskini tamamen ortadan kaldırmaz.Mevcut lezyonların kendinden gerilemesi nadirdir.

1. hocam benimde boyle bir sorunum var ama tam olarak ne olduğunu bilmiyorum. ama cok benziyor (kondilom)a bende yakıcı bir ilaç aldım ve kullanıuyorum ilk kulandıgımda hepsini yaktı bitirdi. ama tekrar çıktı ne yapmalıyım? hangi doktora gitmem gerekir.?
    Proktoloji uzmanına görünmelisiniz. virütik olması nedeniyle takip edilerek koterize edilmeli. muayeneye bekliyoruz

2. Biz sevgilimle sürtünme yoluyla ilişki yaşadık şiddetli kaşıntı sonrası bu siğiller çıktı yardım edin ne yapabilirim kızım
    Mutlaka tedavi olmalısınız. siğiller virütik olması nedeniyle tedavi olmazsanız çoğalırlar. Koterizasyon yöntemiyle tedavi ediyoruz. Muayene için iletişim numaralarından randevu alabilirsiniz

3. Hocam Muayene ve tedavi sırasında hasta mahremiyeti açısından durum nasıl, odada sadece doktor mu bulunuyor? Ayrıca SGK karşılıyor mu? Teşekkürler…
    Hasta mahremiyetine biz hekimler de asistanlarımızda önem vermekte. Muayene ve tedavilerde yardımcı olmaları için asistanlarımızla birlikte muayene ve tedaviler gerçekleştirmekteyiz. iletişim numaralarından ulaşarak randevunuzu alabilirsiniz. Geçmiş olsun

4. Hocam merhaba geçen sene tekne turuna gittigimde 3 arkadaş aynı havluyu kullanmak zorunda kaldıkve daha sonrasında genital bölgemde bu tarz sigiller çıkmaya başladı önce pek önemsemedim ama traş yaparken kesmeye başlayınca hem stres yaptım hemde baya arttı. Koterizasyonla mı yoksa ilaçlamı daha kolay sonuc alabiliriz . Simdiden teşekkürler

Merhaba, genital bölge siğillerinin tedavisinde koterizasyon yöntemi etkili olmaktadır. Takip edilmesi gerekir, tek seferde yapılan uygulamalar, siğillerin oluşumuna virüslerin neden olmasından kaynaklı, etkili olmamaktadır. Kliniğimizde tedaviniz ameliyatsız olarak gerçekleştirilebilmekte. 0232 421 11 01 numaralı hattımızdan ulaşarak randevu alabilisiniz.
    Geçmiş olsun

5. Makatın iç kısmında bi adet ben gibi bir çıkıntı var kondilom gibi birden fazla değil bence, ama görünebilir bölgede de değil
    Ne olabilir bu durumda ne yapmam gerekiyor
    Makat çevresinde hiçbir belirti yok.
    Merhaba, muayene ile değerlendirmek gerekir, ben ve kondilom tedavisini kliniğimizde ameliyatsız yöntemler ile gerçekleştirmekteyiz. 0232 464 1006 numaralı hattımızdan ulaşarak muayene randevunuzu alabilirsiniz.
    Sağlıklı günler dileriz.