Kronik Anal Fissür Tedavisi

Fissür yada halk arasındaki adı ile makat çatlağı makat bölgesinde olan yaralardır. Bu yaralar derin ve inatçı lezyonlardır. Hasta eliyle bu bölgeyi yokladığında bir kabarıklık ve bir cilt plisi fark eder. Anal fisürlerde hakim şikayet dışkılama sırasında artan keskin ağrıdır. Bu ağrı 6-8 haftadan daha uzun zamandan beri vardır. Ağrı ile birlikte kanamada görülebilir. Burada görülen kanama açık renklidir ve genellikle dışkı üzerinde sıvışıktır. Anal bölgede olan kirlenme sıklıkla kaşıntıya da yol açar.

Fissür gelişimi genellikle müzmin kabızlık ve katı/zorlu bir gaita geçişini takiben olmaktadır. Yırtılma genellikle en zayıf yer olan anüsün arka tarafında, saat 12 hizasında olmaktadır. Daha sonra hastalar dışkılama sırasında şiddetli ağrı duyduklarından sfinkterlerini kasmakta buda çatlağın kronikleşmesine yol açmaktadır. Çünkü fissürü olan hasta dışkılama sırasında provake olan, yırtılır tarzda bir ağrı duyar.

Anal bölgenin muayenesi bu muayene için uygun masada yapılmalıdır. Muayene sırasında genellikle saat 12 hizasında fissür görülür. Bu sırada fissürün akut veya kronik olduğu,fissüre eşlik eden pli(skin tag) görülür. Bu hastalarda anal bölge muayenesi çok ağrılı olduğundan genelde lokal anestezi yaptıktan sonra muayeneyi tercih ediyoruz.

Anal fissür tedavisi 2 başlık altında toplanabilir. Öncelikle ameliyat dışı yöntemler denenmelidir. Kronik fissürler posalı diyet, sıcak su banyoları ve lokal anestezik pomatlarla düzelmez. Mutlaka sfinkter spazmını ortadan kaldıracak ameliyat dışı yöntemler kullanılmalıdır. Ameliyatla yapılan tedavide azda olsa anüsde yetersizlik olması, başlangıçta bu ameliyat dışı yöntemleri kullanmayı zorunlu kılmaktadır.

Kronik analfissür tedavisinde amaç: artmış sfinkter basıcını düşürmektir. Basıncın düşmesi ile fissür kendiliğinden düzelecektir. Cerrahiolamayan yöntemlerden günümüzde en çok kullanılan yöntem botox tedavisidir. Botox sfinkterler üzerinde çok güçlü blokaj oluşturur. Etkisi hemen hemen ameliyatla yapılan sfinkter kesme ameliyatına eşdeğerdir. Ameliyat olanlarda nüks oluştuğunda 2. Bir ameliyat anal yetmezliğe daha çok sebep olurken botox tedavisinde böyle bir risk yoktur.

Botox tedavisinde iş gücü kaybı olmaz. Anal bölgeye yapılan bir enjeksiyon sonrası hasta hemen günlük işine dönebilir. Botox etkisi yaklaşık 4 ay civarında devam eder. Botoxenjeksiyonunun bilinen herhangi sistemik yan etkisi yoktur. Uygulamadan önce lokal anestezi yapıldığından ve enjeksiyonlarda insülin iğnesi kullanıldığından hastalar ağrı duymaz.

Botox tedavisi merkezimizde ayaktan uygulanmaktadır. Botoxla tedavinin tamamında ücret muayene ücreti dahil 1450 TL’dir, uygulamada 100 İÜ (international Unit) botilismus toxin A yapılır. Başarı oranı % 95 ve üzerindedir. İyileşme tamamlandığında hasta anatomisini korumuş olur.

Botox ile anal fissür tedavisi sadece bir dakikalık bir işlem olup, aşağıda ki video’da nasıl yapıldığını görebilirsiniz. IDEA klinikleri tarafından uygulanmış ve çekilmiştir.

Botoks enjeksiyonun başarısı ameliyata yakındı ancak ameliyat sonrası görülebilen kalıcı gaz ve dışkı kaçağı botoksta asla görülmez, özellikle ileri yaşlarda kasların doğla olarak zayıflaması daha önce ameliyat olanlarda ciddi kaçak sorununa neden olabilmektedir.

Anal fissür hakkında daha fazla bilgi için https://www.analfissur.com ve https://www.ideaklinik.com/anal-fissur-makat-catlagi-nedir.html sitelerinden bilgi alabilirsiniz.