Varis Hastaları Nelere Dikkat Etmeli?

Varisler, toplardamarların (venlerin) genişlemesi sonucu ciltten belirgin hale gelmesi durumudur. Özellikle bacaklarda yerçekimi etkisiyle daha sık rastlanan bu durum, damar duvarlarının zayıflaması ve kalıcı olarak genişlemesi şeklinde tanımlanır. Kadınlar, bu sorunu erkeklere göre daha sık yaşar.

Varis hastalığı hem hastalar hem de hasta yakınları için önemli bir konu olup, varislerin oluşmaması veya var olan durumun kötüleşmemesi için dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar bulunmaktadır. Aşağıda, varis hastaları, hasta yakınları ve henüz varis problemi olmayanlar için faydalı olabilecek önlemler ve öneriler sıralanmıştır:

Risk Faktörlerini İyi Bilmelisiniz
Varislerin oluşumuna katkıda bulunan başlıca sebepler arasında uzun süre ayakta durmak, genetik yatkınlık ve fazla kilolar yer alır. Yaşam tarzı ve hamilelik de önemli risk faktörlerindendir. Ailesel yatkınlık, özellikle ayakta yapılan işlerde, öğretmenlerde ve ofis çalışanlarında bu soruna sık rastlanırken, hareketli sosyal yaşamı olanlarda daha az görülür.

Derece ve Çeşitlerini Öğrenmelisiniz
Varisler, kılcal damarların belirginleşmesinden ülsere yara oluşumuna kadar ciddi sorunlara yol açabilir ve ağrıya neden olabilir.

Varisler Tedavi Edilmesi Gerekir mi?

Varis tedavisi, tarihin en eski sağlık sorunlarından biridir. Hipokrat döneminden bu yana var olan bu sorun, zamanla değişen tedavi yöntemleri ile ele alınmıştır. Eski dönemlerde bası tedavisi yaygınken, daha sonra varisli damarların çıkarılması yöntemi uygulanmıştır.

En İyi Tedavi Yöntemi Hangisi Araştırma Yaparken Nelere Dikkat Etmeli?

Günümüzde cerrahi yöntemlerin yanı sıra lazer, radyofrekans, köpük ve skleroterapi gibi ameliyatsız yöntemler etkin şekilde kullanılmaktadır. Özellikle radyofrekans ve lazer, hem kılcal hem de orta boy venler için tercih edilen yöntemlerdir. Köpük ve skleroterapi ise daha kalın ve ileri derecede varisler için kullanılır.

Ameliyatsız Varis Tedavi Yöntemleri Hakkında Bilgi Edinin.
Ameliyatsız varis tedavileri, lazer ve radyofrekans gibi tekniklerle minimal invaziv şekilde gerçekleştirilir. Bu yöntemler, hastanın iyileşme sürecini hızlandırır ve daha az ağrılıdır.

Varisler hakkında daha fazla bilgi ve tedavi seçenekleri için kurumumuzun kalp ve damar cerrahi doktorları ile iletişime geçebilirsiniz.

1. 2 kere varis ameliyatı oldum daha sonra köpük tedavisi yaptırdım 2 yıl oldu ve yine yeni varislerim çıkıyor bunları durdurmnın bir yolu yok mu ben hep ömrümün sonuna kadar bunu çekecekmiyim böyle!
    Mevcut varislerinizin tedavisini ameliyatsız yöntemlerle gerçekleştirmekteyiz. Varis çorabı giyerek ve düzenli spor yaparak varis oluşumunu en aza indirgeyebilirsiniz, fakat bunların mevcut varislere bir etkisi yoktur. Geçmiş olsun

2. 8 haftalık hamileyim. Varis tedavisi yaptırabilir miyim?
    Gebelik döneminde varis tedavisi uygulanmaz. Gebelik sürecinde en azından rahatsızlığın ilerlemesini önlemek için varis çorabı giyebilirsiniz. Loğusa dönemi sonrası tedavinize başlanabilir, emzirme döneminde tedavinin sakıncası yoktur. Geçmiş olsun.

3. Hamileyim. Varislerim ilerledi. Hamilelik nedeniyle tedavi yapılmıyor. Ne yapmalıyım. Ağrım oluyor
    Merhaba,
    gebelik sürecinde varis çorabı giymenizi öneririz. Loğusa dönemi sonrası tedavi uygundur. Muayene randevusu almak için 0232 464 1006 numaralı hattan ulaşabilirsiniz. Geçmiş olsun